Van Bogor naar Bandung...

7 augustus 2017 - Bogor, Indonesië

Gisterochtend vroeg vertrokken naar Bogor, ongeveer 40 kilometer verderop, echter langer dan twee uur in de auto. Een relatief korte afstand maar door de enorme verkeersdrukte ben je haast een halve dag onderweg om van A naar B te komen. Onvoorstelbaar als je het vergelijkt met Nederland.
Onderweg is gelukkig veel te zien. Je hoeft hier geen eten en drinken mee te nemen want dat wordt onderweg wel verkocht. De verkopers manoeuvreren zich handig tussen het verkeer door om tahoe, nootjes, koffie, water en speelgoed te verkopen. Geweldig om dit te aanschouwen.

Uiteindelijk aangekomen in Bogor en door gereden naar Taman Safari. Dieren voeren vanuit de auto, serieus? Fabian en ik wisten het al wel en kochten van tevoren al een paar bossen wortels voor de kinderen. Eenmaal in het park kwamen de dieren gewoon naar de auto's toe gelopen. De kinderen keken hun ogen uit. Dit is wat anders dan Beekse Bergen!  Een zebra op nog geen halve meter afstand, een olifantenslurf door het raam, fantastisch! We passeren een nijlpaard op enkele meters afstand. Hij opent zijn bek zodat je er een worteltje in kan mikken, ongelofelijk! Raad eens wie er raak gooit?

Na een nachtje Bogor vertrokken we vanochtend vroeg richting Bandung. Uiteraard door de puncak. Niet te bevatten zo mooi! Bij de theeplantage Gunang mas even uitgestapt en natuurlijk thee gedronken. Helaas was de fabriek gesloten...maar de omgeving alleen  al is adembenemend. Nasi timbel op een berg in de puncak, prachtig!

Laat in de middag komen we dan eigenlijk aan in Bandung. Opgewacht door familie komen we terecht bij hun vrienden, voor ons wildvreemden. We worden uitgenodigd voor het eten.  Wat een gastvrijheid, ongekend! We kennen elkaar slechts enkele uren maar ze behandelen je alsof je familie bent. Zo warm en hartelijk. De kinderen worden besnuffeld en geknuffeld. Wanneer zien we jullie nog eens? Adoe...Laat de kinderen maar hier!

Op naar ons nieuwe stek in het centrum van Bandung. Morgen een dialyse- en rustdag...

1. Heit en Mem:
    6 augustus 2017
    Net een sprookje denk. Mooi om een keer mee te maken. Goed om te horen dat Dirk en Nellie zich vermaken. Dus geen Artis dit jaar. Wat gastvrijheid betreft kunnen wij er nog wat van leren in Nederland. Prachtig. Tot horens. Dikke tut.
  2. Wieke Wagenaar:
    6 augustus 2017
    Wauw!!!! Wat mooi zeg....en wat geweldig omschreven. Lijkt wel een hoofdstuk uit een boek wat we lezen. We kijken weer uit naar het volgende hoofdstuk ;-). Dikke kus voor jullie, geniet lekker guys!! Liefs ons...